Mi Ridell: ”Väldigt kul att få samarbeta med Linford”
Många har kastats in i den digitala världen och mycket blir nytt. Hur ska du bete dig på digitala möten egentligen? Linfords vision är att det digitala mötet ska bli så likt det fysiska mötet som möjligt, bara med fler fördelar. Därför samarbetar Linford nu med Mi Ridell som kan hjälpa till att sy ihop en helhetslösning för ännu bättre möten.
Mi Ridell har många strängar på sin välstämda lyra. Du känner kanske igen skådespelaren från Rena rama Rolf, Gåsmamman och Let’s Dance. Eller så har du koll på att hon sedan 2009 har föreläst om retorik och kroppsspråk samt släppt både bok och podcast på ämnet?
Mi vet vad som krävs för ni ska nå genom skärmen och få ut det mesta av era digitala möten. Därför är det här ett samarbete som känns väldigt spännande för Linford.
– Det finns väldigt bra synergier mellan Mi och Linford! Om vi levererar fantastisk teknik vill vi att kunderna ska kunna använda den, känna sig bekväma i användningen och få ut maximalt av sina möten. Inte att tekniken samlar damm. Vi är säkra på att de digitala mötena är här för att stanna. Då är det perfekt att Mi kan bidra med all sin kunskap och addera mjuka värden så att det blir en helhet i våra lösningar, säger Nicklas Alstermo, VD på Linford.
”Det är som när radion byttes mot teven”
Syftet med möten är att skapa bra relationer och det går att göra på många sätt. En viktig del i relationsskapandet är synintrycket, som står för ungefär 85 % av vår kommunikation. Både Linford och Mi förespråkar därför att alltid ha kameran påslagen och verkligen dra nytta av mediet.
– Jag har föreläst för många säljare som känner sig lite osäkra på hur de ska skapa relationer när de inte träffas fysiskt. Det går! Det är ungefär som när radion byttes mot teven. I början försökte man sända teve som man sänder radio. Idag vet vi att teve är så mycket, och jag tror det är samma sak med digitala möten, säger Mi Ridell och fortsätter:
– Det finns otroliga möjligheter med tekniken och det gäller bara att våga dra fördel av allt. Det krävs övning och det är där jag kan bidra med tips och erfarenhet. Jag tycker det här är superspännande och det känns väldigt kul att få samarbeta med Linford.
Nicklas på Linford nickar instämmande och fyller i:
– Vår paroll är enkelhet, enkelhet, enkelhet. Om vi kan underlätta för våra kunder och sänka tröskeln till digitala möten så är det perfekt. Det här är ett samarbete som jag tror kommer att gynna alla. Mi kan verkligen bidra med sin kunskap och hjälpa till med de mjuka värdena som är minst lika viktiga som tekniken för ett lyckat möte. Det känns hur bra som helst!